Početna strana > Hronika > Fijat na prinudnom odmoru
Hronika

Fijat na prinudnom odmoru

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 15. decembar 2008.

Zbog krize u svetskoj automobilskoj industriji zaposlenima u italijanskom Fijatu sleduje prinudni odmor. Kragujevačka Zastave čeka garancije iz Italije.

Kako javlja dopisnica B92 iz Rima, glavna vest u Italiji danas nije više prestonica pod vodom nabujalog Tibra već prinudno zaustavljanje pogona svih fabrika industrije Fijat, zbog ekonomske krize. Juče je Upravni odbor najavio zatvaranje samo torinske fabrike Mirafiori, a danas je objavljeno da sve staje na mesec dana uz napomenu da je vrlo verovatno produženje ovog prinudnog odmora za sve zaposlene. Prvi čovek Fijata Serđo Markione kaže da će 2009. biti najgora godina u njegovom životu i apeluje na vladu da preduzme hitne mere pomoći automobilskoj industriji. Nemačka, Francuska i Švedska su već odreagovale protiv nelojalne konkurencije iz Azije.

Zastava čeka garancije Fabrička oprema na kojoj su se proizvodila vozila jugo, florida i Zastava 101 biće sačuvana i neće se prodavati u "staro grvožđe", rekao je danas predsednik Samostalnog sindikata fabrike automobila Zoran Mihajlović. Sindikat je tražio da se ta oprema ne prodaje sve dok Fijat ne da kompletne garancije i isplati predviđenih 200 miliona evra, kazao je Mihajlović za agenciju Beta. "Od Agencije za privatizaciju i vlade dobili smo saglasnost da oprema ostane u Kragujevcu", rekao je on. Deo opreme biće premešten u dve hale u krugu fabrike Zastava, a deo u fabriku "Rezervni delovi". "Znamo da je 2009. godine krizna i za svetske automobilske gigante, pa zato moramo da budemo pripremljeni i za lošu varijantu", rekao je Mihajlović. Prema njegovim rečima, još se ne zna koji će se modeli automobila proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu. Prema saznanjima sindikata, bord direktora Fijata treba ovih dana da odluči šta će se raditi u situaciji svetske ekonomske krize. "Možemo da očekujemo svakakve informacije, a ja ne bih voleo da dobijemo neku lošu", rekao je Mihajlović.

Prema nezvaničnim saznanjima Mihajlovića, moguće je da uopšte ne počne planirana proizvodnja "punta" i da je preuranjena najava o izvozu u Rusiju. "Smatram da će Fijat verovatno odustati od prvobitne poslovne politike i mnogih stvari koje je nameravao da radi ovde", rekao je Mihajlović. Prema njegovim rečima, Fijat će se zbog krize opredeliti za izradu manjih, jeftinijih automobila, inoviranih modela A klase. Mihajlović je izrazio očekivanje da će se u Fijatovim fabrikama u Brazilu, Poljskoj i u Srbiji raditi tri sasvim nova modela. "Moguće je da će to biti inovirane verzije punta, grande punta ili ćinkvećenta", rekao je Mihajlović.

(B92)